Peremajaan leher dan décolleté di rumah

memakai topeng pada leher untuk meremajakan kulit decollete

Peremajaan leher dan décolleté di rumah. Ramai wanita tidak memikirkan hakikat bahawa semakin cepat anda mula menjaga diri anda, semakin lama anda akan mengekalkan kecantikan dan keremajaan anda. Akibat ketidaktindakannya: banyak kedutan dan lipatan pada muka, leher dan décolleté.

Dengan penggunaan biasa pelbagai krim, topeng, urutan dan latihan fizikal, jika anda tidak memperbaiki keadaan anda, maka sekurang-kurangnya anda boleh menghentikan penuaan kulit.

Cincin Venus

Cincin Venus ialah lipatan kulit dalam mendatar dan lipatan pada leher. Mereka muncul berkaitan dengan keanehan struktur platysma - otot serviks. Ia tidak melekat pada tulang, oleh itu, ia dengan cepat kehilangan keanjalannya, akibatnya kulit "lipat". Cincin sedemikian boleh muncul walaupun pada usia muda kerana pelanggaran postur.

Punca cincin Venus

  • Kecenderungan genetik, struktur khas kawasan serviks, iaitu, bongkok kongenital;
  • Ciri-ciri kulit, yang juga mempunyai sifat genetik, adalah penipisan dan ketumpatan kulit yang rendah;
  • Kurang penjagaan leher;
  • Penggambaran foto;
  • Pemakanan yang tidak betul, merokok, pengambilan alkohol yang kerap;
  • Sentiasa menundukkan kepala: atas papan kekunci komputer, buku, butiran kecil, skrin telefon pintar.

Peremajaan kulit leher dan décolleté dengan bantuan gimnastik

Pada tanda pertama masalah, senaman boleh menjadi berkesan. Mereka bertujuan untuk meningkatkan nada otot. Berikut adalah beberapa contoh latihan otot leher:

  • Kedudukan permulaan - berdiri atau duduk. Putar kepala anda perlahan-lahan, dan kemudian condongkannya dan berehat sepenuhnya otot. Turunkan sudut bibir anda cukup untuk merasakan ketegangan pada otot leher anda. Kekal dalam kedudukan ini selama kira-kira 15 saat. Kemudian berehat dan ulangi.
  • Perlahan condongkan kepala anda ke belakang dan ke hadapan lapan kali ke setiap sisi. Bahu tidak boleh digerakkan. Kemudian berehat dan ulangi. Turunkan kepala anda secara bergantian ke bahu kanan dan kiri.
  • Betulkan ikat pinggang bahu dan kepala. Secara berasingan, buat bulatan dengan leher: letakkannya ke hadapan, kemudian ke kanan, kembali ke kedudukan asalnya, letakkannya ke kiri dan kemudian ke hadapan. Ulang empat kali dengan rehat selepas setiap satu.
  • Perlahan-lahan pusingkan kepala anda ke kanan supaya dagu melepasi bahu, tarik otot leher. Ulang ke kiri. Pusingkan kepala anda secara bergantian ke kedua-dua arah tanpa kembali ke posisi permulaan.

Pencegahan penuaan leher

Pencegahan adalah untuk mencipta leher, pertama sekali, kedudukan spatial yang betul. Untuk ini anda perlukan:

  • Beli bantal yang keras dan rata untuk tidur, yang akan dimodelkan mengikut bentuk kepala, dalam kes ini kepala akan mengambil kedudukan yang betul, tanpa selekoh yang tidak semulajadi, dan kulit tidak akan berubah bentuk dan lipatan.
  • Pantau kedudukan kepala semasa bekerja di komputer, membaca dan menyulam, skrin komputer, buku atau sulaman hendaklah berada di hadapan mata, manakala tulang belakang hendaklah sekata;
  • Pastikan belakang anda lurus, ikut postur yang betul, untuk ini anda boleh berjalan di sekitar rumah, meletakkan buku tebal di kepala anda, dalam kes ini otot belakang akan terbiasa untuk "menjaga" postur dengan betul dalam gerakan.

Kemunculan kedutan pada leher boleh dicegah dengan langkah pencegahan lain:

  • Lembapkan kulit leher dengan teliti, kerap membersihkan epidermis di kawasan ini dua kali sehari (pagi dan petang);
  • Gunakan pelindung matahari dan lindungi kawasan kulit ini daripada sinaran ultraungu;
  • Mandi kontras dengan menghidupkan air panas atau sejuk secara bergilir-gilir;
  • Lakukan gimnastik untuk otot leher; menjalani gaya hidup sihat;
  • Kawal berat badan, mengelakkan turun naiknya.

Jika anda seorang penyokong langkah drastik, maka terdapat cara cepat untuk mengeluarkan dan membetulkan cincin Venus, yang ditawarkan oleh perubatan moden dan kosmetologi.

Mesoterapi untuk leher dan décolleté

Koktel berbilang komponen dimasukkan ke dalam kulit, termasuk semua vitamin dan kompleks mineral yang diperlukan untuk dermis. Kulit menerima nutrisi, penghidratan, ia merangsang proses metabolik dan penjanaan semula pada peringkat sel.

Angkat leher

Dalam kes ini, pengangkatan SMAS akan berkesan, yang berkesan walaupun dengan kulit yang padat. Kesannya bukan sahaja pada kulit, tetapi pada platysma itu sendiri, iaitu, nada normal otot ini kembali, kulit berlebihan dikeluarkan, dan selebihnya dilicinkan. Kesannya amat ketara dengan kulit parchment.

Pengisi

Dengan pengenalan pengisi, cincin Venus diselaraskan dengan seluruh kulit, kedutan dan lipatan dilicinkan. Pada masa yang sama, pengisi mengandungi asid hyaluronik, yang memastikan penghidratan dan peremajaan yang mendalam. Secara beransur-ansur, pengisi larut, kesannya bertahan sehingga 14 bulan.

biotetulang

Bingkai penyokong terbentuk di bawah kulit kerana pengenalan penggalak kulit yang mengandungi asid hyaluronik. Bahan-bahan ini mempunyai ketumpatan yang tinggi, jadi hasilnya disimpan untuk masa yang lama. Kedutan kecil hilang, kulit menjadi tegang.

Plasmolifting

Kaedah suntikan yang melibatkan pengenalan bahan khas yang direka khusus untuk kulit kering. Mereka meningkatkan keanjalan, merangsang pertumbuhan semula, dengan ketara mengurangkan keterukan kedutan. Dua kursus prosedur disyorkan.

Biorevitalisasi leher dan decollete

Semasa biorevitalisasi, persediaan berasaskan asid hyaluronik dimasukkan ke dalam cincin Venus. Mereka memulihkan tona, mengurangkan kedutan, menghilangkan kekejangan kulit, memulihkan keseimbangan air-garam.

Terapi botulinum

Botox, Dysport, atau ubat lain berdasarkan toksin botulinum jenis A disuntik ke dalam cincin Venus. Prosedur ini disyorkan untuk hipertonisitas otot serviks, yang menyebabkan kedutan dan lipatan. Selepas prosedur, otot "tenang", dan kulit dilicinkan.

Peremajaan rumah leher dan décolleté

Adalah penting untuk menyuburkan dengan topeng berminyak dan kompres, kerana terdapat sedikit kelenjar sebum di kawasan ini.

Kami melembapkan kain kasa dalam minyak zaitun yang dipanaskan, bungkusnya di leher dan kawasan décolleté, tutupnya dengan filem dan selendang hangat di atasnya. Kami menyimpan selama kira-kira sejam.

Mampat kentang tumbuk mempunyai kesan yang baik. Tumbuk kentang yang telah direbus, masukkan minyak (zaitun, bijan atau badam). Kami menggunakan puri pada kain kasa, balut di leher dan di kawasan décolleté, tutup dengan kerajang dan selendang hangat di atas. Kami menyimpan selama kira-kira sejam.

Kentang menyuburkan dengan baik dan sedikit memutihkan kulit. Anda boleh menambah beberapa titis minyak pati, seperti lemon.

Kontraindikasi untuk kompres dan balut leher adalah penyakit tiroid.

Resipi krim leher dan décolleté

Resipinya mudah, tetapi kesannya sangat menakjubkan!

  • Ambil 100 gr. krim masam lemak. Lagi gemuk lagi bagus. Mungkin juga desa.
  • Sapu krim masam dengan satu kuning.
  • Tambah 1 sudu kecil. vodka atau cologne.
  • Perah jus setengah limau dari campuran yang dihasilkan dan parut timun segar kecil.
  • Biarkan campuran yang dihasilkan diseduh di dalam peti sejuk selama beberapa hari.

Jangan lupa bahawa krim harus disimpan di dalam peti sejuk, dalam balang tertutup. Anda perlu mendapatkan krim dengan sudu bersih yang berasingan supaya ia tidak merosot. Krim ini juga bagus kerana ia memutihkan kulit.

Mereka yang menggunakannya sepanjang hayat mereka terhindar dari bintik nyanyuk coklat di muka dan leher, kerana. jus lemon dan timun mempunyai sifat pelunturan.

Kulit di leher lebih cepat tua daripada di muka. Pertama, ia lebih nipis dan boleh dikatakan tiada tisu lemak di atasnya, jadi ia cepat berkedut, berubah bentuk atau meregang. Keterukan berlaku disebabkan oleh otot hiperspasmodik leher dan bahu, dengan usia, platysma mengering dan kulit digantung pada leher dengan "tali".

Juga, umur diberikan oleh apa yang dipanggil "cincin Venus" - tanda regangan, yang tumbuh dengan lipatan lembik dengan usia. Sebab-sebab ini boleh menjadi keturunan, serta kebiasaan - membaca berbaring, tidur di atas bantal yang tinggi, apabila leher pecah dan hipertonisitas otot serviks mungkin berlaku.

Tambah di sini: postur yang salah, gaya hidup yang tidak aktif, berat badan berlebihan, dan di sini anda mempunyai pembentukan dagu kedua dan kedutan pada leher.

Prosedur "Rumah" - melekatkan leher

Ia dilakukan seperti berikut - sebelum tidur, krim berkhasiat digunakan pada leher, dan kemudian - putih telur. Topeng tidak perlu dicuci. Gluing disyorkan untuk dijalankan setiap hari selama sebulan.

Mencuci dengan oatmeal

Oatmeal mengandungi beta-glukan, kalium, natrium, kalsium, besi, magnesium, zink, fosforus, vitamin B1, B2, PP, E . . . dan ini bukan senarai keseluruhan sifat bergunanya. Mencuci setiap hari dengan oatmeal akan menjadikan kulit lebih licin dan baldu.

Untuk melakukan ini, anda perlu: ambil segenggam oat biasa, anda boleh mengisar sedikit dalam pengisar kopi atau melalui penggiling daging. Kami mengambil jisim yang terhasil atau hanya mengelupas ke dalam cam dan menggantikannya di bawah air selama kira-kira 20 saat.

Selepas itu, dengan sangat lembut, tanpa menggaru kulit, gosokkan gruel pada muka, leher, décolleté selama 2-3 minit. Hanya lumurkan kawasan berhampiran mata dengan bubur dan bilas tanpa menggosok. Basuh muka anda (décolleté, leher) dengan air dan kemudian, seperti biasa: tonik, krim . . . Mudah dan ringkas! Kebenaran? Kesannya tidak akan membuatkan anda menunggu lama.

Topeng meremajakan untuk zon décolleté

Anda perlu:

  • ½ oren sederhana;
  • 2 sudu kecil minyak sayuran (jika kulit berminyak dan terdedah kepada jerawat, lebih baik menggunakan minyak zaitun atau minyak biji anggur);
  • 2 sudu besar. sudu keju kotej (untuk kulit berminyak lebih baik mengambil keju kotej rendah lemak);
  • ½ sudu teh garam laut yang dikisar halus.

Campurkan mentega dengan keju kotej dan garam sehingga rata. Kemudian tambah jus dari setengah oren dan kacau dengan teliti lagi. Sapukan topeng siap untuk membersihkan kulit, biarkan selama 20 minit, kemudian bilas dengan air suam.

Topeng toning untuk kawasan décolleté

Anda perlu:

  • 1 protein
  • 1 sudu teh minyak sayuran
  • ½ lemon sederhana.

Seperti dalam kes sebelum ini, jika kulit berminyak, maka lebih baik untuk mengambil minyak zaitun atau minyak biji anggur untuk topeng.

Pukul protein dengan jus dari setengah lemon dan tambah minyak. Campur semua. Untuk meningkatkan kesan, anda juga boleh menambah segelintir garam laut atau garam meja.

Sapukan topeng siap pada kulit bersih dada dan leher, tahan selama 10-15 minit dan bilas dengan air suam. Kemudian sapu kulit dada dengan teh hijau sejuk dengan beberapa titis jus lemon. Kiub teh hijau ais dengan lemon juga boleh digunakan.

Tiga topeng mudah untuk décolleté

  • 1 hb. campurkan satu sudu keju kotej dengan 1 sudu besar. satu sudu krim berkhasiat.
  • Lubricate bahu dan bahagian atas dada dengan krim masam, kefir, whey atau yogurt biasa.
  • Lap kulit dengan air cair (1: 1) jus lemon atau sepotong limau gedang (oren).
  • Basuh topeng selepas 15-20 minit.

Losyen toning untuk kulit décolleté

Tambah kepada penyerapan teh hijau yang kuat (2 beg setiap 1 gelas air) 2 sudu besar. sudu besar lemon, limau gedang atau jus oren yang baru diperah.

Simpan losyen yang disediakan di dalam peti sejuk selama 10-12 hari dan gunakan 1-2 kali sehari. Juga, losyen boleh dituangkan ke dalam botol semburan dan disembur dengan murah hati dengannya pada dada, leher dan bahu. Kemudian pastikan sapukan krim pada kulit leher.

Untuk mengekalkan leher yang tinggi yang indah, anda perlu melakukan latihan, dan urut, dan teknik untuk menghilangkan kedutan, 2 dagu dan menghapuskan semua masalah yang digambarkan sebagai mereka timbul.